Mūsų adresas: S. Dariaus ir S. Girėno g. 27, LT-82138 Radviliškis Telefonas: +37042260203

Karjeros planavimo diena

  • PDF

Vasario 28 d. jaunimo mokykloje buvo organizuota Karjeros planavimo diena.  Mokiniai tą dieną dalyvavo įvairiose veiklose, kurios skatino ne tik pažinti save, bet ir pasinerti į įvairių profesijų pasaulį.

6/7, 8 ir 9 klasių mokiniai dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse „Amatą mokėdamas badu nemirsi“. Jų metu buvo pagamintos ir fojė iškabintos tulpės. Vėliau mokiniai dalyvavo teniso žaidimo užsiėmime, kurį vedė ŠSPC treneris Saulius Andriušaitis.

10-okai vyko į Šiaulių PRC Buitinių paslaugų ir Statybų skyrius. Ten jie buvo supažindinti su skyriais ir juose ruošiamomis specialybėmis. Mokiniai Buitinių paslaugų skyriuje plačiau sužinojo apie higieninės kosmetikos kosmetiko, fotografo, floristo, kirpėjo, siuvėjo, sporto klubo paslaugų darbuotojo, vizualinės reklamos gamintojo profesijas. Statybų skyriuje buvo plačiau papasakota apie vyriškas profesijas: kompiuterinio projektavimo operatoriaus, staliaus, baldžiaus, betonuotojo, apdailininko.

Visi mokiniai dalyvavo mokomuosiuose užsiėmimuose: „Mankštos svarba dirbant protinį ir fizinį darbą“, „Karjeros planavimo žingsniai“ ir „Matuojuosi profesiją“.

Inga Balinskaitė, lietuvių kalbos mokytoja

 

Projektas „Auginu save“

  • PDF

Mokykloje toliau tęsiamas socialinio emocinio ugdymo projektas ,,Auginu save“, kurio tikslas – formuoti ir stiprinti mokinių socialinius įgūdžius. Vasario 24 d. vėl mokykloje mokiniai dalyvavo nepamokinėje veikloje: vyko į ekskursijas, dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse ir sportavo.

Artėja Užgavėnės – mėgstama ir laukiama vaikų šventė. 6/7 klasės mokiniai kartu su mokytojomis Lidija Šimkiene ir Irena Karinauskiene gamino Užgavėnių kaukes. Spalvindami kaukes mokiniai prisiminė Užgavėnių tradicijas, valgius. Pagamintas kaukes mokiniai pakabino mokyklos fojė.

10 klasių mokiniai su mokytojomis Asta Grinevičiene ir Inga Balinskaite lankėsi Radviliškio technologijų ir verslo mokymo centre. Mokiniai buvo supažindinti su mokymo centro veikla, teikiamomis paslaugomis, supažindinti su profesijų pasiūla. Mokiniai turėjo galimybę pasivaikščioti po patalpas, buvo supažindinti su apdailininkų, virėjų, stalių, automechanikų profesijomis. Mokiniai galėjo pabendrauti su dėstytojais, užduoti jiems rūpimus klausimus.

8 klasių mokiniai vyko į Kurtuvėnų regioninį parką. Jie dalyvavo ekskursijoje „Dvaro istorija“. Jos metu mokiniai susipažino su Kurtuvėnų dvaro istorija, aplankė vieną didžiausių Lietuvoje medinių svirnų, dvaro ratinę, Šv. apaštalo Jokūbo bažnyčią ir jos rūsius. Mokiniai praplėtė savo kultūrinį geografinį akiratį, daugiau sužinojo apie visai šalia esančio Šiaulių krašto istoriją, pasigrožėjo nuostabiu kraštovaizdžiu.

Vėliau visi mokiniai turėjo galimybę laiką leisti mokyklos sporto salėje arba Užimtumo centre „EKO bitės“.

Inga Balinskaitė, lietuvių kalbos mokytoja

Konkursas – „STIPRINU SVEIKATĄ ŽIEMĄ“

  • PDF

Kiekvienais metais vyksta konkursas – „Stiprinu sveikatą žiemą“. Jaunimo mokyklos 9 klasės moksleiviai nusprendė dalyvauti šiame konkurse ir pateikti keletą nuotraukų, kaip žiemos metu bando stiprinti savo sveikatą sportuodami ir grožėdamiesi žiemos gamta.  

 Geografijos mokytoja Ligita Požaitienė

ENGAGE projektas: sudominimas gamtos mokslais

  • PDF

Š.m. sausio mėnesį Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) Gamtos, matematikos ir technologijų fakulteto Biologijos ir chemijos katedros mokslininkai organizavo virtualius edukacinius užsiėmimus „Gamtamokslinių projektų rengimas RRI metodologijos pagrindu". LEU rengtų kursų metu reikėjo atlikti įvairias užduotis bei vesti pamokas, naudojantis „ENGAGE" projektine medžiaga, laisvai prieinama internete (www.engagingscience.eu/lt).
Tarptautinio projekto konsorciumą sudaro 14 institucijų iš 13 šalių (LEU atstovauja Baltijos šalis). Projekto tikslas - padėti gamtos mokslų mokytojams taikyti šiuolaikinio mokslo žinias, ugdyti mokytojų kompetencijas, taikant socialiai atsakingus tyrimus ir inovacijas bei formuoti tvirtą mokinių požiūrį apie gamtos mokslų sritis su kuriomis jie susidurs ateityje. Į projekto veiklas įsijungė ir Radviliškio jaunimo mokyklos aštuntų ir devintų klasių mokiniai: jiems buvo vedamos projektinės pamokos, o atliktos užduotys pateiktos LEU mokslininkams. Pamokos, remiantis pasiūlyta nauja metodologija, mokiniams buvo įdomios ir prasmingos: jose mokiniai yra skatinami diskutuoti socialiai reikšmingų mokslinių atradimų pagrindu bei yra tobulinami jų tyrinėjimu grindžiamo mokymosi gebėjimai - tai naujosios kartos mokinių parengimas socialiai atsakingiems tyrimams ir inovacijoms. Projekto svetainėje šiuo metu yra paskelbtos trisdešimt dvi socialiai atsakingo gamtos mokslo temos kuriose nagrinėjama skalūnų dujų išgavimo problema, galimos gyvybės paieškos Saturno palydove Encelade, mobiliaisiais telefonais rašomų žinučių ar dyzelino poveikis žmogaus sveikatai, elektroninių cigarečių, bandymų su gyvūnais, plastikinių maišelių, kai kurių gaiviųjų gėrimų ar buitinių prietaisų galimas uždraudimas Europos Sąjungos šalyse, Ebolos Zika virusų ar invazinių augalų keliamos problemos, genetiškai modifikuotų uodų ar ekologiškų telefonų sukūrimas ir kt.. Tokio tipo pamokos mokiniams patinka, nes jie „natūraliai" motyvuojami ir aktyviai „įtraukiami" į ugdomąją veiklą, draugiškai bendrauja bei bendradarbiauja; siekia kritiškai mąstyti ir atsakingai mokytis, nes mokymo(si) procesas atitinką šiandieną bei yra „klausiantis - kodėl?", skatinantis mąstyti, diskutuoti, gilintis, ieškoti, veikti, planuoti ir į(si)vertinti.
LEU buvo organizuotas seminaras „ENGAGE projektas: sudominimas gamtos mokslais" - tai baigiamasis tarptautinio projekto renginys. Seminarą vedė doc. dr. Dalius Dapkus, darbo grupės vadovas. Seminare buvo pateikti įvairūs profesorių, docentų ir gamtos mokslų mokytojų pranešimai, nagrinėjantys mokinių motyvacijos ugdymą ir sudominimą gamtos mokslais, pristatytos dilemos mūsų gyvenime bei dalintasi patirtimi apie projektinių pamokų organizavimą ir vedimą.
Šiandien mokytojas yra ne vien tik žinių ir reikiamos informacijos mokiniams teikėjas, o „sudarytojas" sąlygų patiems mokiniams suvokti sąvokas, pavyzdžiui naudojantis „ENGAGE" metodais. Projektinės veiklos metu mokiniai dirba vadovaujami mokytojo, jie supažindinami su dilema bei yra iškeliami įvairūs klausimai, padedantys mokiniams daugiau sužinoti nagrinėjama tema, po to mokiniai dirba savarankiškai, naudodamiesi įvairių šaltinių analizavimo gebėjimais, kad išspręstų pateiktą dilemą bei pristatytų savo nuomonę pagrįstą faktais iš adaptuotų šaltinių ir paaiškintų, kodėl priėmė atitinkamą sprendimą. Mokymasis turi prisiderinti prie realaus gyvenimo situacijų ateityje dabartiniams mokiniams, pavyzdžiui, pokalbis priimant į darbą, ar posėdis darbe – projekto pristatymas, kitokia nei vadovo nuomonė, ar kitokios darbuotojų nuomonės priėmimas dirbant vadovu. Visa tai yra realus čia ir dabar pasaulis, juk svarbu ne tik kas, bet ir kaip sakoma, tai yra pagrįsta faktais. Reikia klausyti, mąstyti, kalbėti, klausti, diskutuoti ir veikti! Viso to puikiausiai galima mokytis naudojantis projekto svetainėje pateikiama mokomąja medžiaga, kurią rekomenduojame ir kitiems gamtos mokslų mokytojams.

Nuorodose „ENGAGE projekto" minėti renginiai:
https://biologai.jimdo.com/renginiai/
https://www.engagingscience.eu/lt/2017/01/18/seminaras-leu-2017-m-sausio-27-d/

LEU doc. dr. Dalius Dapkus ir Silva Morkūnienė,
Radviliškio jaunimo mokyklos biologijos mokytoja metodininkė

Triukšmingai paminėta Nepriklausomybės paskelbimo diena

  • PDF

Vasario 16-oji – didžiulė Lietuvos šventė. Ji minėta ir mūsų mokykloje: bendruomenei išleistas informacinis stendas, organizuotos kūrybinės dirbtuvės, kurių metu pagamintos trispalvės iš ąžuolo lapelių papuošė visus vasario 15 dieną. Tą dieną mokykloje įvyko renginys, skirtas paminėti Lietuvos Nepriklausomybės paskelbimo dieną.

Šventės pradžioje vedėjai – Evelina, Jonas ir Deividas – atėjusių mokinių paprašė traukti spalvotus lapelius. Taip mokiniai buvo suskirstyti į tris komandas – „Geltonąją“, „Žaliąją“ ir „Raudonąją“. Komandos renginio metu atliko įvairias žinių, kūrybiškumo bei sumanumo reikalaujančias užduotis. Joms reikėjo įrašyti trūkstamus Lietuvos himno žodžius, sukurti proginę saldainių dėžutę kitais metais minimam Valstybės atkūrimo šimtmečiui, be žodžių komandos draugams suvaidinti išsitrauktą žodį, pasakyti, kas vaizduojama nuotraukoje, sudėlioti dėlionę, atsakyti į įvairius, su Radviliškio bei Lietuvos istorija ir kultūra susijusius klausimus. Kol komisija skaičiavo taškus, komandoms buvo pateikta nuotaikinga užduotis – pripūsti kiek įmanoma daugiau trispalvių balionų. Visos šventėje dalyvavusios komandos buvo apdovanotos saldžiais prizais, o daugiausiai taškų surinkusiai „Raudonajai“ komandai – Gabrielei, Giulijai, Ievai ir Lukui – įteikti apdovanojimo raštai.

Tokios šventės, kaip Vasario 16-oji, paprastai pabaigiamos nuostabiais fejerverkais. Deja, mes tokių neturėjome, tačiau buvo pripūsta tiek daug balionų... Tad vedėjai visus pakvietė į klasės vidurį kartu juos visus susprogdinti! Taip triukšmingai, bet atsakingai, mokykloje paminėta Nepriklausomybės paskelbimo diena. 

Erika Spietinienė, istorijos mokytoja

Su gera pradžia!

  • PDF

Mūsų mokyklos muzikos studija, kurios veikloje dalyvauja 7 - 10 klasių moksleiviai, šiais mokslo metais pradėjo dirbti su fizikos mokytoju Vadimu Kamrazeriu. Darbo eigoje paaiškėjo, kad dainavimo užsiėmimai gali būti ne tik sausi, akademiški, bet ir įdomūs bei uždegantys. Užsiėmimai vyko ne tik Radviliškio jaunimo mokyklos patalpose, bet ir tikroje profesionalioje garso įrašų studijoje, kurioje visą kūrybos procesą „vairuoja“ tas pats fizikos mokytojas V. Kamrazeris. Pasirodo, kad jis - ne tik mūsų mokyklos fizikos mokytojas, bet ir buvęs ilgametis populiarios grupės „Vairas“ buvęs vienas lyderių, muzikos studijos „NIEKO TOKIO“ įkūrėjas ir vadovas (kartu su savo žmona Jūrate Budriūnaite).

Darbo buvo nemažai, bet darbo vaisiai buvo saldūs - jaunimo mokyklos moksleivės debiutavo mokykloje - Mokytojų Dienos minėjime, bet kas sekė po to!
Pirmas viešas pasirodymas - lapkričio 26 d.  Šiaulių Arenoje, tradicinėje tarptautinėje Verslo pasiekimų parodoje „Šiauliai 2016“. Merginų pasirodymas lydėjo geriausių ir efektingiausių parodos dalyvių apdovanojimus. Kitas koncertas - ir vėl Šiauliuose, linksmoje ir spalvingoje Šimšės mikrorajono Kalėdinėje šventėje. Žodžiu - tik spėk suktis!

Nors merginos labai jaudinosi ir tikrai ne viskas iš karto sekėsi, bet panašu, kad jaunatviško entuziazmo šis dainininkių būrys tikrai nestokoja. Palinkėkime joms sėkmės ir ateityje.

Nu​orodose - Radviliškio jaunimo mokyklos dainininkių pasirodymai minėtuose renginiuose:


https://www.facebook.com/kadymma/videos/10208152140829543/

https://www.facebook.com/groups/1649604132003630/permalink/1650692878561422/ 

 

Vadimas Kamrazeris

K12 forume „Galia veikti“ Kauno Saulės gimnazijoje kitoks požiūris į švietimą

  • PDF

K12 forume Kauno Saulės gimnazijoje buvo dalintasi gerąja patirtimi, susipažinta su naujomis informacinėmis komunikacinėmis technologijomis bei išklausyti puikūs pranešimai. Lektoriai parodė daug realių pavyzdžių iš kitų šalių praktikos ir pateikė patarimų Lietuvos švietimo sistemai. K12 forume Yanick Demers – vienos didžiausių ir geriausių kalbų mokymo(-si) laboratorijų vice prezidentas, ne tik dalinosi naujausiomis pasaulinėmis kalbų mokymo(-si) tendencijomis ir technologijų suteikiamomis galimybėmis, bet ir kartu su Lietuvos kolegomis pravedė anglų kalbos pamoką, naudojantis Robotel kalbų mokymosi laboratorija. 3D spausdinimo technologijas pristatė Victor Golescu. Victor Golescu – Makerbot Europe vadovas Rytų ir Vidurio Europai. O lietuvis – Karolis Girdvainis, dirbantis Makerbot Europe (Vokietijoje) lektoriumi ir techniniu konsultantu, sesijos metu įrodė, kad 3D spausdintuvu naudotis yra ypač paprasta ir kiekvienas gali tai daryti. Įdomus pranešimas buvo Angelikos Fiedler iš Vokietijos. Lektorė vadovauja 140 Vokietijos mokyklų tinklui „Blick über den Zaun“ (Žvilgsnis kitapus tvoros). Įprastai mokyklų vertinimą Vokietijoje atlieka valstybinės institucijos, naudodamos įprastas reitingavimo metodikas. Tinklas „Blick über den Zaun“ nusprendė įdiegti kitokį mokyklų vertinimo būdą. Mokyklos įsitikinusios, kad savanoriškos tarpusavio peržiūros (peer review) yra efektyvesnis vertinimo būdas, negu formalios valstybinės inspekcijos vertinimas. Tinklo nariai lanko vieni kitų mokyklas, praleidę mokykloje kelias dienas nustato stiprias ir silpnas jos sritis, bei pateikia rekomendacijas tobulėjimui. Lektoriaus Dr. Thieu Besselink pranešimas įkvėpė entuziastingam ateities darbui, nes tai sociologas, filosofas, The Learning Lab – socialinių inovacijų ir lyderystės mokymų laboratorijos įkūrėjas. Praėjusiais metais Dr. Thieu Besselink gavo „Europinį Leonardo Apdovanojimą” už nuveiktus darbus inovacijų ir filosofijos srityje derinant fundamentaliuosius tyrimus ir praktinį įgyvendinimą. Thieu dirba tyrėju ir dėstytoju Utrechto vadybos mokykloje (Olandija). Nepakartojama buvo susitikti ir diskutuoti apie žmogaus smegenis su Dr. Gabija Toleikyte.
K12 forumas „Galia veikti“, organizuotas Kauno Saulės gimnazijoje, buvo prasmingas, nes kvalifikacijos tobulinimo veiklų metu įgytas kompetencijas ir patirtį siekiu tikslingai pritaikyti kuriant saugias, įgalinančias kūrybingai mokytis ugdymo(si) aplinkas.

Silva Morkūnienė

Tiksliųjų ir gamtos mokslų savaitė „Eureka!” jaunimo mokykloje

  • PDF

Kasmet jaunimo mokyklos mokytojai kartu su mokiniais sausio mėnesį organizuoja tiksliųjų ir gamtos mokslų savaitę. Šiemet ji buvo pavadinta „Eureka!". Savaitės tikslas: organizuoti netradicinius užsiėmimus, mokinius įtraukti į praktinę - kūrybinę veiklą siekiant ugdymo kokybės gerinimo. Visos savaitės metu tiksliųjų ir gamtos mokslų pamokos buvo vedamos kitaip – netradiciškai.

Biologijos dalyko mokytoja Silva Morkūnienė kartu su mokiniais paragino visą bendruomenę konkrečiais darbais, tai yra renkant antrines žaliavas ir jas panaudojant antrą kartą,  prisidėti prie aplinkos saugojimo ir puoselėjimo. Šia proga mokyklos bendruomenę džiugino organizuotos mokinių darbelių, pagamintų iš antrinių žaliavų, parodos. Savaitės metu vyko netradicinės biologijos pamokos. Šių pamokų metu mokiniai dalyvavo trumpose inscenizacijose apie ekologiją, įdomiuose laboratoriniuose užsiėmimuose bei sveikos gyvensenos paskaitoje „Aš renkuosi sveiką gyvenimo būdą, o tu?". Šiose pamokose mokytoja mokiniams parodė, kaip puikiai informacinės technologijos integruojamos į gamtos mokslus. Mokiniai vykdė trumpalaikius projektus: „Kaip atsiminti 90 procentų to, ką mokomės", „Coca-Cola ir traškučiai", „Faktai apie smegenis", „Sūris iš žmogaus tarpupirščių bei pažastų bakterijų", „Nuotraukos ir pergalės ženklas". Pertraukų metu biologijos kabinete buvo rodomi  filmai apie gamtos mokslų įdomybes bei aktualijas.

Chemijos mokytoja Ilona Grabauskienė dešimtos klasės mokiniams pasiūlė atlikti kūrybinį darbą „Cheminiai elementai ir žmogaus savybės". Mokiniai dirbdami grupėse ir porose linksmai, šmaikščiai atliko ir pristatė žmogaus organus primenančius vaisius ir daržoves. Devintokai atliko įvairius bandymus ir stebėjo cheminių reakcijų požymius bei indikatoriais tyrė tirpalus. Aštuntų klasių mokiniai aiškinosi svarstyklių pusiausvyrą ir svėrė įvairias birias medžiagas bei cilindru matavo vandens tūrį.

Geografijos mokytoja Ligita Požaitienė motyvavo mokinius atlikti geografijos dalyko projektus – galvosūkius. Mokinai rinkosi jiems įdomias valstybes ir analizavo įvairiuose šaltiniuose pateiktą informaciją bei diskusijos forma savo klasėse pristatė atliktus projektinius darbus.

Matematikos mokytojos Irena Karinauskienė ir Zita Kačinauskienė organizavo kryžiažodžių ir galvosūkių konkursą „Matematikos labirintuose", kuriame dalyvavo šeštų – dešimtų klasių mokinių komandos. Konkurso metu mokiniai turėjo atlikti įvairias užduotis: atsakyti į klausimus, skaičiuoti geometrines figūras, spręsti labirintus, surasti skirtumus paveikslėliuose, sudėlioti kvadratus, nupiešti piešinį iš figūrėlių „Fantastiškiausia matematika" bei sukurti ketureilį panaudojant matematikos sąvokas. Konkurse nugalėjo draugystė, o visiems komandų nariams buvo įteikti padėkos raštai.

Mokinių veikla savaitės „Eureka!" metu džiaugėsi mokyklos mokytojai, tėvai ir darbuotojai. Labai smagu, kad mūsų mokiniai įgijo naujų žinių ir gebėjimų, buvo aktyvūs ir susidomėję paruošė projektinius darbus bei „atrado" save!

Tiksliųjų ir gamtos mokslų metodinės grupės mokytojai:
Silva Morkūnienė, Ilona Grabauskienė,
Ligita Požaitienė, Irena Karinauskienė ir Zita Kačinauskienė

Puslapis 10 iš 61